Eşti aici

Comunicări de presă ME

Subscribe to Flux Comunicări de presă ME Comunicări de presă ME
Ministerul Educației - comunicate de presă
Actualizat: în urmă cu 34 de minute 21 de sec

​Mesajul ministrului Daniel David ocazia Zilei UBB (12 mai), care marchează 444 de ani de la fondare!

12 Mai 2025 - 2:57pm
12 Mai 2025

Mă bucur că marcați 444 de ani de la fondarea instituției academice - 12 mai 1581 - care astăzi se numește Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) și, ca alți demnitari înaintea mea, că pot să vă adresez, cu ocazia Zilei Universității, câteva gânduri în acest context excepțional pentru comunitatea UBB, pentru mediul academic românesc și pentru țară.

Fiind cea mai veche instituție academică a României, ați inițiat o serie de premiere în mediul academic de pe teritoriul actual al țării: prima instituție academică cu rang de universitate (Academia Claudiopolitana - Academia din Cluj), prima instituție cu nume de universitate (Universitas Claudiopolitana - Universitatea din Cluj), primele titluri academice (baccalaureus, master, doctor) și primele titluri de Doctor Honoris Causa. Iar această Tradiție de excepție, exprimată acum într-o cultură organizațională competitivă, forjată prin istorii complicate, o valorizați în Excelența prezentului, devenind astfel:

(1) una dintre cele mai reprezentative universități românești - de un deceniu prima în țară prin prisma performanțelor academice în metarankinguri (care reunesc clasamente internaționale ale universităților) și

(2) cu cele trei limbi academice oficiale (română/maghiară/germană), care reflectă istoria Universității, cea mai complexă universitate europeană din punct de vedere multicultural-multilingvistic, așa cum au remarcat de altfel și comisarii europeni în timpul vizitelor în țară.

Ca rector ales al UBB, mă simt onorat de Tradiția și Excelența UBB, iar ca ministru mă bucur că Tradiția și Excelența UBB pot inspira mediul academic românesc și că țara are de unde să obțină Știință-Cultură-Inovație!

Prof. univ. dr. psih. Daniel David

Ministrul Educației și Cercetării

Membru al Academiei Române (m.c.) și al Academiei Europene

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Poziția Ministerului Educației și Cercetării față de ingerințele politice în școli

10 Mai 2025 - 1:15pm
10 Mai 2025

Fiind în perioada campaniei electorale pentru poziția de președinte al României, trebuie să reamintim faptul că, prin lege, politica este interzisă în școală!

Dar în școală, fără a se face politică, se studiază politica prin unități de învățare legate de științele politice, inclusiv prin educație civică și educație pentru cetățenie democratică și europeană și nimeni nu are voie să interfereze cu acest proces educațional.

Fiecare are dreptul să se exprime politic în spațiul public, așa cum crede de cuviință, competențele dobândite în școală ajutându-ne să o facem cât mai democratic și eficient.

Așadar, în școală, politica se oprește la poarta școlii, dar încurajăm exprimarea acesteia democratic în societate!

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

La mulți ani Uniunii Europene!

9 Mai 2025 - 3:36pm
09 Mai 2025

Așa cum am anunțat, am sărbătorit ziua Uniunii Europene la Palatul Cotroceni, alături de elevi, studenți, profesori, reprezentanți ai instituțiilor europene și ai administrației prezidențiale, precum și ambasadori ai țărilor membre.


Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Prezentarea Raportului de diagnostic al educației și cercetării din România, elaborat de ministrul Educației și Cercetării, prof...

8 Mai 2025 - 1:44pm
08 Mai 2025

Raportul de diagnostic al educației și cercetării din România. Realizările prezente și implicații pentru noi reforme în domeniu (Raportul QX)”, elaborat de ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, va fi prezentat luni, 19 mai 2025, ora 15:00, în cadrul unei conferințe de presă.

Prezentarea va fi urmată, pe parcursul săptămânii, de o dezbatere a acestui document de viziune și strategie, fiind invitați să participe specialiști și reprezentanți ai ecosistemului educațional și de cercetare.  

Detalii privind locul și modalitatea de desfășurare (prezență fizică/online), precum și invitațiile, vor fi anunțate în curând.

Raportul ministrului Daniel David va fi coordonat cu „Raportul de țară” (Education & Skills) al OCDE, care va fi făcut public de OCDE și MEC în data de 27 mai 2025, în Aula Academiei Române, cu participarea domnului Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație și Competențe, și a prof. univ. dr. psih. Daniel David, ministrul Educației și Cercetării.

Aceste demersuri reprezintă pași decisivi și necesari în direcția unor reforme reale, fundamentate științific, în educație și cercetare - o platformă riguroasă pentru politici publice coerente și bine ancorate în realitatea sistemului.

Click pe imagine pentru vizualizare la o dimensiune optimă.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  Daniel_David _Raport_QX.pdf

(Feed generated with FetchRSS)

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării: Sărbătorim împrEUnă Ziua Europei noastre la Cotroceni!

7 Mai 2025 - 7:12pm
07 Mai 2025

Anual, în data de 9 mai, sărbătorim Ziua Uniunii Europene! O facem acum împreună cu Comisia Europeană și Administrația Prezidențială, care, împreună cu Ministerul Educației și Cercetării, vin în fața tinerilor, elevi și studenți, pentru a avea împreună o conversație despre Europa noastră.

Evenimentul va avea loc la Palatul Cotroceni, cu participarea vicepreședintei Comisiei Europene, doamna Roxana Mînzatu, a mai multor ambasadori ai statelor Uniunii Europene și a altor reprezentanți ai institutiilor europene.

Ca ministru al educației și cercetării mă bucură această discuție cu tinerii noștri, deoarece, deși acum Uniunea Europeană este a tuturor, în viitor va fi mai mult a lor, de aceea contează modul în care și-o doresc. Noi trebuie să-i ascultăm, să facem acum ce ține de noi, iar apoi, la un moment dat, să le dăm ștafeta!

Reprezentanții Comisiei Europene și ai Administrației Prezidențiale vor avea un scurt mesaj, iar apoi invitații speciali vor răspunde la întrebări și vor participa la discuții.

Ca unul dintre invitați și moderatori, eu voi relua mesajul pe care l-am mai dat către tineri cu ocazia Zilei Naționale a Tineretului (2 mai 2025).

Mesajul meu pentru tineri a fost și este următorul:

1. Voi sunteți România viitoare. Așadar, pentru voi, părinții/bunicii voștri și copiii voștri trebuie asumată responsabilitatea față de viitor!

2. Educația de calitate este calea principală spre succesul personal și social. În plus, aceasta ne protejează de contaminarea cu pseudoștiință și pseudoreligie, devenind astfel un antidot la contaminarea cu fake news și conspirații. De aceea, trebuie respectată și promovată!

3. Democrația euroatlantică este contextul în care vă puteți realiza potențialul, fără constrângeri de clasă socială sau de alt tip care dezavantajează incorect. De aceea, trebuie promovată și apărată!

4. Lumea știută începe să se schimbe, acum, când voi intrați în zonele de putere socială, cu influență asupra țării. De aceea, trebuie responsabilitate asumată față de țară, în logica unui patriotism modern!

5. Polarizările psihoculturale expun la risc țesutul social dintre noi. De aceea, voi, care aveți viața în față, trebuie să fiți preocupați de unirea „Româniilor polarizate”, deoarece doar așa viitorul vostru și al tuturor are o șansă. În acest demers ascultați și faceți alianță cu toate celelalte generații, acordând însă o atenție sporită și vocii seniorilor care au experiența unei vieți trăite bine, prin competență și bun-simț!

6. Apărați instituțiile sociale care ne transformă dintr-un grup într-o civilizație!

7. Refuzați impostura, populismul, agresivitatea socială și lipsa de bun-simț!

8. Refuzați extremismul și autocrațiile!

9. Refuzați patriotismul semidoct, agresiv și xenofob, care, în final, este un demers de pseudopatriotism și este antiromânesc!

10. Refuzați anarhia, luptând pentru sisteme sociale funcționale și în interesul tuturor oamenilor!

În esență, mesajul meu este că Viitorul nostru depinde de o Românie Euroatlantică Democrată și Unită, unde contează ca valori cardinale Educația și Știința, Patriotismul și Bunul-Simț!

Prof. univ. dr. psih. Daniel David

Ministrul Educației și Cercetării

Membru al Academiei Române (m.c.) și al Academiei Europene

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

​Administrarea în România a studiului PISA 2025 || Faza principală

7 Mai 2025 - 3:12pm
07 Mai 2025

România, prin Ministerul Educației și Cercetării, alături de alte 90 de țări, participă la implementarea studiului internațional PISA 2025.

Când?

În perioada 12 mai - 9 iunie 2025, Institutul de Științe ale Educației, în calitate de Centru Național, administrează Faza principală a studiului PISA 2025.

Ce este PISA?

PISA (Programme for International Student Assessment) reprezintă Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor, inițiat de OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică). Studiul PISA evaluează din trei în trei ani capacitatea tinerilor de 15 ani de a rezolva probleme și de a identifica soluții pentru situații similare celor din viața reală, în cadrul a trei domenii: lectură, matematică şi știinţe.

Pentru ediția 2025, se adaugă evaluarea în limba străină și domeniul inovator Învățarea în lumea digitală - Learning in Digital World (LDW). Pentru a avea o imagine relevantă a rezultatelor învățării, în cadrul PISA sunt aplicate și o serie de chestionare de context (Chestionarul școlii și Chestionarul elevului), obligatorii pentru toate țările participante.

Cine participă?

La studiul PISA 2025 participă:

  • 10.362 de elevi de 15 ani din 321 de unități de învățământ (școli gimnaziale, licee sau școli profesionale), din mediul urban și rural, selectați aleator, printr-o procedură standardizată, unică la nivel internațional (eşantion reprezentativ). Dintre aceștia, 1.477 de elevi (din 66 de unități de învățământ) învață în limba maghiară (eșantion reprezentativ la nivel național pentru această categorie de populație);

  • 2.015 profesori dintre care:

    • 1.430 de profesori care predau Științe (Fizică, Chimie, Biologie și Geografie) în cele 321 de școli;

    • 585 de profesori care predau Limba Engleză din școlile participante;

  • părinții celor 10.362 de elevi participanți.

Pentru prima oară în România, în cadrul PISA 2025 se evaluează și competențele elevilor la limba engleză în cadrul studiului Foreign Language Assessment (FLA), la care participă 2.149 de elevi.

Tot pentru prima oară în România se administrează o serie de chestionare suplimentare: Chestionarul profesorului de științe, Chestionarul profesorului de limba engleză și Chestionarul părintelui.

Cum se desfășoară evaluarea PISA 2025?

Sesiunile de evaluare destinate elevilor durează aproximativ 4 ore, dintre care: 

  • 15 minute pentru introducerea generală;

  • 120 - 130 de minute sunt alocate administrării testului cognitiv, organizat în 2 sesiuni a câte 60 - 65 de minute fiecare, cu o pauză scurtă între acestea;

  • 15 minute pauză;

  • 45 - 50 de minute pentru completarea chestionarului elevului (elevii își exprimă opiniile despre activități desfășurate la școală și în afara școlii, precum și despre unele aspecte ale calității vieții lor) și a chestionarului TIC.

Toate instrumentele de evaluare se aplică în format digital, cu excepția chestionarului administrat părinților care va fi aplicat în format hârtie.

La nivelul fiecărei unități școlare, administrarea se realizează într-o singură zi (în sesiuni paralele și/sau succesive) sau în zile consecutive, la date stabilite de comun acord cu școlile.

Întregul proces se desfășoară standardizat, conform metodologiei internaționale, având la bază  manuale pentru administrare.

Datele colectate - răspunsurile elevilor la testele cognitive și la chestionare, precum și cele ale profesorilor vizați - sunt încărcate direct în platforma studiului PISA 2025. Răspunsurile părinților la chestionare sunt încărcate de către personalul Centrului Național, într-o bază de date dedicată, furnizată de Consorțiul PISA 2025.

Rezultatele obținute sunt strict confidențiale. Niciun elev și nicio școală nu sunt identificate în rapoartele internaționale sau naționale, acest studiu nefiind conceput pentru a furniza scoruri individuale la teste sau chestionare.

Fiecare elev participant la PISA 2025 primește o diplomă personalizată.

De ce este importantă participarea României la studiul PISA 2025?

Prin participarea României la studiul PISA 2025, inclusiv la opțiunile internaționale, se urmăreşte atât obținerea unei imagini detaliate cu privire la nivelul unor achiziții fundamentale ale elevilor în materie de competențe, cât și creşterea capacității autorităților de decizie din România de a adopta și implementa politici educaționale bazate pe dovezi. Rezultatele obținute de către elevii români stau la baza proiectării unor intervenții adecvate, având în vedere că acestea se referă nu numai la nivelul achizițiilor elevilor, ci și la contextele învățării. Participarea la studiul PISA 2025 contribuie la corelarea învățământului românesc cu evoluțiile sistemelor de educație performante la nivel international.

Datele colectate vor sta la baza analizelor care permit înțelegerea măsurii în care elevii români sunt pregătiți pentru continuarea studiilor și integrarea pe piața muncii.

Pentru elevii din România, studiul PISA 2025 reprezintă o provocare, o ocazie de a participa la o evaluare internațională standardizată, alături de elevi de 15 ani din întreaga lume, pentru a rezolva diverse probleme și situații din viața reală.

Resurse

Cei interesați au acces la și se pot antrena cu exemple de itemi publicați de Consorțiul PISA, după cum urmează:

  • Itemi publici: matematică (varianta interactivă) - caută Romania și apoi click pe Romanian;

  • Itemi publici: FLA (evaluarea în limbă străină - engleză), video;

  • Itemi publici: gândire creativă (varianta interactivă) - caută Romania și apoi click pe Romanian sau Hungarian;

  • Itemi publici: în variantă interactivă - lectură, matematică, științe, educație financiară, gândire creativă, competența globală (în engleză, franceză, italiană, germană, spaniolă, maghiară, cehă, poloneză, rusă, sârbă, slovacă, turcă, urcraineană etc.) + rezolvarea colaborativă a problemelor (în engleză & franceză).

  • Itemi publici: lectură, respectiv științe, în limba română - variante pdf (pentru limba maghiară vezi linkul de mai sus). 

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Informare

2 Mai 2025 - 6:09pm
02 Mai 2025

Ministerul Educației și Cercetării tratează cu responsabilitate demersul persoanei care protestează (greva foamei) în fața sediului Ministerului Educației și Cercetării, începând cu data de 29 aprilie.

Drept urmare, au avut loc deja două discuții între domnia sa și reprezentanți ai ministerului. În cadrul acestor întâlniri i-au fost prezentate următoarele aspecte:

  • Limba și literatura maternă este disciplină de studiu în planul-cadru, cu programă proprie. Proba de limba și literatura maternă se susține din conținuturi specifice acestei discipline și nu este afectată de faptul că alte discipline se predau sau nu în limba maternă.

  • Ministerul a dispus deja, prin inspectoratul școlar județean, verificări la unitatea școlară, urmând ca, în funcție de rezultate, să se dispună măsurile necesare.

  • Din noul an școlar (2025 - 2026), toate unitățile școlare cu predare în limba maternă vor fi verificate și monitorizate suplimentar pentru verificarea implementării tuturor standardelor asumate.

  • Ministerul Educației și Cercetării nu are însă nicio modalitate pentru a anula, la solicitarea specifică a unei/unor persoane, o probă a examenului național de bacalaureat, fără a afecta zeci de mii de alți copii care, la fel ca fiica persoanei în cauză, și-au asumat susținerea acestei probe la momentul înscrierii la un liceu cu predare în limba maternă. În acest context, trebuie precizat și că limba și literatura germană (pe care se bazează proba din cadrul examenului de bacalaureat) s-a studiat, în acest caz specific, conform statutului disciplinei.

  • Examenele naționale s-au derulat întotdeauna respectând principiul predictibilității. Elevii cunosc încă de la intrarea în ciclul liceal condițiile și disciplinele la care se susțin probele. O eventuală modificare a regulilor cu doar câteva săptămâni înainte de desfășurarea examenului nu este posibilă, întrucât ar însemna o gravă abatere de la acest principiu.

  • În vederea identificării eventualelor disfuncționalități în predarea altor discipline în limba maternă, încurajăm părinții să semnaleze astfel de situații la momentul apariției lor pentru a se putea lua măsuri imediate și eficiente. Spre exemplu, această situație este semnalizată în preajma examenului de bacalaureat, deși fenomenul este prezentat ca începând din primele clase liceale.

Având în vedere că forma de protest la care s-a recurs este una extremă, Ministerul Educației și Cercetării a anunțat atât autoritățile sanitare pentru a se monitoriza adecvat situația de sănătate a persoanei aflate în fața sediului instituției, cât și serviciul propriu de pază pentru a i se asigura securitatea pe parcursul protestului.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Mesajul ministrului Daniel David cu ocazia zilei de 2 mai - Ziua Națională a Tineretului

2 Mai 2025 - 1:29pm
Data publicării: 02.05.2025

Prin educație formală, nonformală și informală, Ministerul Educației și Cercetării are un rol cheie în viața tinerilor.

De aceea, m-aș bucura să reflectați la următoarele zece (10) teme majore din acest mesaj gândit pentru voi:

1. Voi sunteți România viitoare. Așadar, pentru voi, părinții/bunicii voștri și copiii voștri trebuie asumată responsabilitatea față de viitor!

2. Educația de calitate este calea principală spre succesul personal și social. În plus, aceasta ne protejează de contaminarea cu pseudoștiință și pseudoreligie, devenind astfel un antidot la contaminarea cu fake news și conspirații. De aceea, trebuie respectată și promovată!

3. Democrația euroatlantică este contextul în care vă puteți realiza potențialul, fără constrângeri de clasă socială sau de alt tip care dezavantajează incorect. De aceea, trebuie promovată și apărată!

4. Lumea știută începe să se schimbe, acum, când voi intrați în zonele de putere socială, cu influență asupra țării. De aceea, trebuie responsabilitate asumată față de țară, în logica unui patriotism modern!

5. Polarizările psihoculturale expun la risc țesutul social dintre noi. De aceea, voi, care aveți viața în față, trebuie să fiți preocupați de unirea „Româniilor polarizate”, deoarece doar așa viitorul vostru și al tuturor are o șansă. În acest demers ascultați și faceți alianță cu toate celelalte generații, acordând însă o atenție sporită și vocii seniorilor care au experiența unei vieți trăite bine, prin competență și bun-simț!

6. Apărați instituțiile sociale care ne transformă dintr-un grup într-o civilizație!

7. Refuzați impostura, populismul, agresivitatea socială și lipsa de bun-simț!

8. Refuzați extremismul și autocrațiile!

9. Refuzați patriotismul semidoct, agresiv și xenofob, care, în final, este un demers de pseudopatriotism și este antiromânesc!

10. Refuzați anarhia, luptând pentru sisteme sociale funcționale și în interesul tuturor oamenilor!

În esență, mesajul este că Viitorul vostru și al tuturor depinde de Educație, Democrație, Patriotism, Bun-Simț și Unitate.

Dați-le viață, refuzând Impostura agresivă, demersurile Antidemocratice, Pseudopatriotismul, Tupeul (și lipsa Bunului-Simț) și Antagonizarea românilor (între noi și cu alții).

Prof. univ. dr. psih. Daniel DAVID

Ministrul Educației și Cercetării

Membru al Academiei Române (m.c.) și al Academiei Europene

Etichetă : noutățimesaj ministrucomunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării: Școlile noastre devin mai sigure și prin monitorizarea audio-video neintruzivă ...

1 Mai 2025 - 3:02pm
01 Mai 2025

Ca ministru am responsabilitatea ca actul educațional să se desfășoare nu doar eficient, ci și într-un context în care toți actorii se simt în siguranță și au o calitate bună a vieții.

Suntem în plină analiză de propuneri de politici educaționale și la început de reforme pentru a eficientiza actul educațional (vezi analizele curriculare, promovarea unor noi metode de predare-învățare). În paralel însă am gândit un sistem care să asigure și contextul adecvat acestei eficientizări.

Într-adevăr, deși comportamentele agresive, consumul de droguri (și alte substanțe interzise) și violările normelor sociale și ale procesului educațional în școlile de țară se află adesea sub nivelul celor din alte țări dezvoltare, simpla existență a acestora în școlile noastre este de neacceptat!

Așadar, mă bucur că Ordinul legat de monitorizarea audio-video în cadrul unităților de învățământ a fost publicat recent în Monitorul Oficial (în 30 aprilie 2025, iar mai multe detalii pot fi consultate aici). Discuțiile despre acest lucru trenau de prea mult timp. S-a stabilit în anii trecuți contextul legal și s-au exprimat toți actorii relevanți, iar acum a fost timpul acțiunii, pentru a ne proteja școala.

Acest demers se înscrie însă într-o viziune mai complexă, care încearcă să ordoneze într-un demers mai coerent numeroasele demersuri bune făcute până acum în sistem, dar adesea prea fragmentate, pentru a avea efecte cumulative cu impact semnificativ:

(1) Protejăm cu ajutorul autorităților naționale (ex.: Ministerul Afacerilor Interne) și locale mediul din jurul unităților de învățământ. Colaborările noastre cu aceste autorități sunt tot mai coordonate și mai strategice, cu efecte tot mai vizibile.

(2) Protejăm prin educație (ex.: educație formală și nonformală dedicată acestor teme), cultură organizațională (ex: promovarea valorilor prosociale) și proceduri/regulamente mediul din cadrul unităților de învățământ.

(3) Intervenim prin prevenție și tratament în cadrul școlilor (vezi aici) și/sau în colaborare cu unitățile specializate din afara școlilor.

Săptămâna „Școala altfel” va avea un rol important în cunoașterea și exersarea implementării acestei viziuni, sigur, alături de alte măsuri care vor fi anunțate la nivel de minister sau de unități școlare.

Prof. univ. dr. psih. Daniel DAVID

Ministrul Educației și Cercetării

Membru al Academiei Române (m.c.) și al Academiei Europene

_____________________

Informații de context

Ordinul de ministru face parte din demersurile de prevenire a comportamentelor violente și de reducere a fenomenului violenței în mediul școlar.

Conform procedurii, școlile au obligația:

  • de a folosi înregistrările doar pentru cercetarea cazurilor de violență, respectiv a cazurilor ce vizează protecția bunurilor și a valorilor;

  • de a nu folosi înregistrările audio-video în vederea evaluării profesionale a cadrelor didactice sau în soluționarea contestațiilor privind evaluarea elevilor;

  • de a utiliza numai camere sau dispozitive de supraveghere configurate cu circuit închis, care nu permit configurarea sau accesul din afara unității de învățământ;

  • de a desemna o persoană cu atribuții de monitorizare a funcționării sistemului de supraveghere audio-video, precum și un responsabil cu protecția datelor cu caracter personal.

Sistemele audio-video pot fi instalate în sălile de clasă, în exteriorul clădirilor, pe holuri, în sălile de festivități, pe holurile căminelor sau ale internatelor, precum și în sălile de sport, cu excepția vestiarelor și a grupurilor sanitare.

Accesul la înregistrările audio-video se face în baza unei cereri scrise, motivată, aprobată de directorul unității de învățământ, numai prin vizualizarea acestora, de părintele sau reprezentantul legal al elevului minor, elevul major sau personalul unității de învățământ preuniversitar, reprezentații inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, ai Ministerului Educației și Cercetării și ai direcției generale de asistență socială și protecția copilului, psihologul/consilierul școlar din unitatea de învățământ preuniversitar.

Cererea trebuie să conțină și perioada de timp corespunzătoare pentru care se solicită accesul la înregistrări. 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Secretarul de stat Sorin Ion, vizită în județul Botoșani: investiții în infrastructura școlară, dialog cu liderii educaționali ș...

17 Aprilie 2025 - 6:40pm
17 Apr 2025

Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Sorin Ion, a efectuat o vizită în județul Botoșani, în cadrul căreia a subliniat importanța investițiilor în infrastructura educațională, colaborarea strânsă între autoritățile locale și școli, dar și susținerea excelenței în educație. 

Prima oprire a avut loc la Școala Gimnazială Copălău, unitate de învățământ reabilitată prin Programul Operațional Regional și recent dotată cu echipamente moderne prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Secretarul de stat s-a întâlnit cu elevii, cadrele didactice, conducerea școlii și reprezentanții autorităților locale, în centrul discuțiilor fiind impactul acestor investiții asupra calității procesului educațional.  

În continuarea vizitei, Sorin Ion a participat la o întâlnire cu directorii unităților de învățământ din județ, alături de președintele Consiliului Județean Botoșani, Valeriu Iftime, în cadrul căreia au fost abordate teme actuale precum aplicarea politicilor educaționale, sprijinul comunității locale în modernizarea școlilor și prioritățile Ministerului Educației și Cercetării în perioada următoare.  

De asemenea, în cadrul unei ceremonii speciale, secretarul de stat Sorin Ion a premiat elevii botoșăneni care au obținut rezultate remarcabile la etapa națională a Olimpiadei de Informatică, felicitând totodată profesorii care i-au pregătit.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Informare privind plata burselor elevilor

17 Aprilie 2025 - 2:29pm
17 Apr 2025

Având în vedere o serie de informații apărute în spațiul public privind plata burselor elevilor, pentru clarificarea aspectelor semnalate, transmitem următoarele:

Ministerul Educației și Cercetării a demarat din timp procedurile necesare pentru plata burselor elevilor. În funcție de aprobarea fluxurilor financiare, ministerul a furnizat imediat inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București sumele solicitate pentru plata burselor elevilor aferente lunii martie (cel puțin 92%), iar miercuri, 16 aprilie 2025, a fost virat către inspectoratele școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București restul sumelor.

Așadar, în cazurile în care bursele încă nu au fost plătite integral, plata se va face în cel mai scurt timp, luându-se în considerare perioada de zile libere. 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Informare privind organizarea programului școlar în perioada susținerii probelor scrise din cadrul examenului național de bacala...

16 Aprilie 2025 - 1:34pm
16 Apr 2025

Având în vedere desfășurarea probelor scrise ale examenului de bacalaureat din sesiunea iunie 2025, în perioada 10 - 16 iunie, se impun următoarele precizări:

  • În unitățile de învățământ desemnate centre de examen sau din care provin resursele umane implicate în desfășurarea examenului, la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea Ministerului Educației și Cercetării, în zilele de desfășurare a probelor scrise, cursurile se pot desfășura în format online asincron, în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare a activității didactice în sistem online sau hibrid - Anexa 1 la Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 5.726/2024.

  • Pentru continuarea activităților curente, conducerile unităților de învățământ vor identifica soluții pentru suplinirea cadrelor didactice implicate în comisiile de examen, în cazul în care acest lucru se impune.

Informațiile prezentate anterior au fost transmise și către inspectoratele școlare județene/al Municipiului București la începutul lunii martie 2025.

Menționăm că, la fel ca în anii trecuți, probele scrise ale examenului de bacalaureat se desfășoară în centre de examen. În acest context, precizăm că în sesiunea similară a anului trecut numărul centrelor de examen a reprezentat aproximativ 31% din totalul unităților de învățământ cu nivel liceal (probele scrise ale examenului de bacalaureat 2024, sesiunea iunie-iulie, s-au desfășurat în 477 de centre de examen).

Reamintim, de asemenea, ca element de noutate pentru acest an, că atât la examenul național de bacalaureat 2025, cât și la evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2024 - 2025 este prevăzută etapa de vizualizare a lucrărilor de la probele scrise. Contestațiile se pot depune după vizualizarea lucrărilor, însă nu sunt condiționate de această etapă. În aceeași măsură, vizualizarea lucrării nu implică obligativitatea de a depune contestație.

Documentele care aprobă calendarele examenelor naționale (bacalaureat 2025 și evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2024 - 2025) sunt disponibile în secțiunile dedicate (EN VIII, respectiv bacalaureat). 

.

.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Agențiile ONU în România - UNHCR și UNICEF - în vizită la Ministerul Educației și Cercetării

15 Aprilie 2025 - 6:57pm
15 Apr 2025

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a primit astăzi, 15 aprilie 2025, vizita a două agenții ale Organizației Națiunilor Unite (ONU): UNHCR, prin domnul Pablo Zapata, reprezentantul UNHCR în România, respectiv UNICEF, prin doamna Anna Riatti, reprezentantul UNICEF în România.

Ambele agenții au abordat problematica refugiaților în România și implicațiile acesteia asupra sistemului național de educație (și cercetare), discutând împreună potențiale soluții de optimizare a situațiilor dificile și de dezvoltare a asistenței pe care o poate oferi România. În acest sens, UNHCR și-a arătat disponibilitatea de participare și cu diverse resurse educaționale, precum „Teaching about Refugees”. 

Cu UNICEF discuțiile s-au extins și asupra unor aspecte importante ale sistemului educațional din România, precum educația timpurie, sprijin/training pentru părinți, segregarea școlară și aspecte de sănătate mintală și de bunăstare a elevilor. De asemenea, UNICEF și-a arătat disponibilitatea de a se implica și mai direct în „Raportul de Diagnostic și Propuneri de Reforme în Sistemul Național de Educație și Cercetare”, pe care ministrul Daniel David îl pregătește pentru luna mai/iunie, inclusiv în fazele mai tehnice de implementare.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Întâlnire între ministrul Daniel David și reprezentanții Asociației SuperTeach

15 Aprilie 2025 - 6:56pm
15 Apr 2025

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a primit în vizită reprezentanți ai Asociației SuperTeach.

Din anul 2017, Asociația SuperTeach s-a implicat activ în mediul educațional din România, antrenând, spre exemplu, în peste 50 de conferințe, peste 32.000 de participanți, și promovând astfel reforme curriculare și de cultură organizațională (ex.: mentalitate deschisă).

Pornind de la experiența organizației, s-a discutat despre modalități și bune practici de reforme curriculare și de cultură organizațională în unitățile școlare din țară, inclusiv aspecte de arhitectură a sistemului educațional (ex. organizarea învățământului rural), explorându-se și potențiale colaborări și proiecte viitoare.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Sinteza rezultatelor înregistrate la simularea examenului național de bacalaureat 2025

8 Aprilie 2025 - 11:23am
08 Apr 2025

Ministerul Educației și Cercetării a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de bacalaureat, susținută în perioada 24 - 27 martie 2025, la nivel național, de elevii din clasele terminale ale ciclului liceal. 

A. Informații privind organizarea evaluării digitalizate

În procesul de evaluare au fost implicați 14.580 de profesori evaluatori, dintre care pentru:

  • Limba română: 4.166;

  • Limba maternă: 262;

  • Matematică/istorie: 4.624;

  • Disciplina la alegere: 5.528.

În cadrul celor 1.318 centre de examen (licee), scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică au fost asigurate de peste 14.000 de profesori asistenți. Platforma a funcționat în parametri optimi pe întreaga durată a desfășurării proceselor.

B. Informații privind rezultatele înregistrate

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:

Proba: E.a) - Limba și literatura română

Număr lucrări evaluate: 101.433.

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 67.793.

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 66,84%.

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

Proba: E.b) - Limba maternă

Număr lucrări evaluate: 5.554.

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 4.582.

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 82,5%.  

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

Proba E.c): Disciplina obligatorie a profilului

Număr lucrări evaluate: 99.958.

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 63.250.

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 63,28%.

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

Proba: E.d) - Proba la alegere a profilului și specializării

Număr lucrări evaluate: 98.347.

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 68.313.

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 69,46%.

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

C. Comunicarea rezultatelor

Rezultatele înregistrate la probele scrise ale simulării examenului național de bacalaureat 2025 au fost transmise inspectoratelor școlare județene/ISMB. La momentul transmiterii acestei informări, rezultatele sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ sub forma cataloagelor cu notele finale.

Dat fiind numărul mare de discipline/tipuri de subiecte, borderourile asociate fiecărei evaluări vor fi transmise în cursul acestei zile de către Ministerul Educației și Cercetării inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, urmând a fi distribuite de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până la sfârșitul acestei săptămâni.

D. Precizări importante

Având în vedere generalizarea evaluării digitalizate pentru simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat, facem următoarele precizări:

  • Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.

  • Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele în care susțin cursuri, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare. Conducerile unităților de învățământ vor pune la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației și Cercetării prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către candidați.

  • În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației și Cercetării va face publice, în cursul acestei săptămâni, statistici privind gradul de reușită pe fiecare item, pe tipuri de probă, la nivel național.

Precizăm că datele care stau la baza acestei sinteze au fost extrase din platforma de evaluare digitalizată și prelucrate la nivelul Ministerului Educației și Cercetării. Informațiile care permit astfel de analize, precum și analize ale gradului de reușită pe itemi vor fi disponibile la nivelul fiecărui inspectorat școlar județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ odată cu transmiterea borderourilor de evaluare.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăsimulare examene naționalesimulare examenesimulare evaluare naționalăsimulare bacalaureatCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, se află într-o vizită în Statele Unite ale Americii

1 Aprilie 2025 - 9:30pm
01 Apr 2025

Vizita ministrului Daniel David are ca obiectiv principal întâlnirea cu absolvenții (alumni) universităților românești, acum aflați în SUA, și cu diaspora românească, pentru a înțelege mai bine nevoile educaționale ale acestora și cum putem crea o relație bidirecțională, prin care să ne susținem reciproc în educație și cercetare, într-o lume tot mai volatilă.

Acum întâlnirile vizează comunitățile românești din zonele apropiate de Chicago, North Carolina și Washington (iar în luna mai a acestui an și zona New York). Cu ocazia acestei vizite, ministrul Daniel David are planificate - în North Carolina și Washington - și alte activități relevante pentru educație (ex.: vizite în școli/universități americane) și cercetare (ex.: vizite în universități americane), inclusiv întâlniri cu instituții/organizații americane și internaționale relaționate și cu politici în educație/cercetare.

În acest context, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, declară:

Multe din aceste colaborări le-am început ca rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB). Și această vizită a fost inițiată anul trecut, înainte să devin ministru, în relație cu una din cele mai vechi și performante universități publice americane -  University of North Carolina (UNC). Dar în acest context internațional complicat, ținând cont și de poziția de ministru, extind acum aceste relații la un nivel mai general, de care să beneficieze atât diaspora românească (nu doar absolvenții/alumni UBB), cât și sistemul educațional și de cercetare din țară, inclusiv întărind astfel și relațiile noastre cu SUA. Voi documenta întâlnirile specifice pe conturile de social media ale Ministerului Educației și Cercetării”.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Aproape 14.600 mii lei, alocate bugetelor locale pentru finanțarea, în acest an, a unor cheltuieli de capital în cadrul școlilor...

31 Martie 2025 - 4:59pm
31 Mar 2025

Ministerul Educației și Cercetării a lansat astăzi în consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern pentru alocarea sumei de aproape 14.600 mii lei către bugete locale, din bugetul Ministerului Educaţiei și Cercetării, pentru continuarea îmbunătățirii condițiilor din unitățile de învățământ care funcționează cu grupuri sanitare situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare.

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David:

„Este inadmisibil ca, în aceste vremuri, să mai existe școli cu toalete în curte sau cu toalete fără apă curentă sau canalizare și am încredere că ne dorim, indiferent de rolul pe care-l avem - fie în administrația centrală, fie în cea locală - condiții potrivite pentru copiii noștri. Am prins, în acest proiect de Hotărâre de Guvern, atât școlile care au fost finanțate în anul 2024 și ale căror lucrări nu au fost demarate sau finalizate, cât și școlile care, în anul 2025, dețin grupuri sanitare situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare și care îndeplinesc condițiile de finanțare. Prin implicarea responsabilă a tuturor celor care au un rol, în decurs de aproximativ un an problema grupurilor sanitare neconforme poate fi rezolvată și astfel încheiem o situație care nu este acceptabilă într-un sistem modern de învățământ.

Ce urmează? După adoptarea Hotărârii de Guvern, autoritățile locale trebuie să-și actualizeze bugetele locale cu aceste sume, pentru a putea demara procedurile de amenajare a grupurilor sanitare la școlile beneficiare. Fac un apel către autoritățile locale ca, după adoptarea acestui act normativ, să sprijine demersul și, foarte important, să nu mai generăm astfel de situații în viitor (voi analiza explicit modul în care putem să includem acest aspect ca un indicator privind calitatea infrastructurii, în procesul de evaluare și acreditare a unităților de învățământ). În același timp, le mulțumesc celor ce fac eforturi pentru ca școlile să fie la standarde moderne și am văzut multe astfel de situații în vizitele mele în țară!”

Proiectul este disponibil aici

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Informare-sinteză privind rezultatele înregistrate la simularea Evaluării Naționale (EN VIII) 2025

31 Martie 2025 - 1:53pm
31 Mar 2025

Potrivit calendarului de organizare și desfășurare a simulării Evaluării Naționale a absolvenților de clasa a VIII-a (EN VIII) din acest an școlar, astăzi, 31 martie, este programată comunicarea rezultatelor (în mod individual, fiecărui elev).

Rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul EN VIII 2025 au fost centralizate de către Ministerul Educației și Cercetării și sunt disponibile mai jos, în sinteză. 

A. Informații privind organizarea evaluării digitalizate

Au fost implicați în procesul de evaluare 13.785 de profesori evaluatori, după cum urmează:

  • Limba română: 6.913;

  • Matematică: 6.367;

  • Limba maternă: 505.

La nivelul celor 3.581 de centre în care s-a desfășurat simularea, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Platforma a funcționat în parametri optimi pe întreaga durată a simulării. 

B. Informații privind rezultatele înregistrate

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:

I. Limba și literatura română 

Număr lucrări evaluate: 161.883

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 103.629

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 64,01%.

II. Matematică: 

Număr lucrări evaluate: 161.004

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 115.879

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 71,97%.

III. Limba și literatura maternă 

Număr lucrări evaluate: 9.607

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 8.566

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 89,16%.

C. Acuratețea evaluării

Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.

Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).

Din acest punct de vedere, față de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creștere semnificativă a acurateței evaluării:

  • 8,81% lucrări reevaluate la limba și literatura română anul acesta, față de 11,39% în 2024;

  • 0,1% lucrări reevaluate la matematică anul acesta, față de 0,25% în 2024

  • 4,8% lucrări reevaluate la limba și literatura maternă anul acesta, față de 8% în 2024.

Distribuția lucrărilor reevaluate la simularea din acest an este următoarea:

D. Comunicarea rezultatelor

Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII se comunică individual, nu prin afișare.

Rezultatele au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București și sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

E. Precizări importante

  • Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.

  • Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le discuta cu aceștia.

  • În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, atașăm o analiză cantitativă din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro).

  • Astfel de analize vor fi realizate atât la nivel de unitate de învățământ, cât și la nivelul inspectoratelor școlare.

  • Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor elevilor, unitățile de învățământ vor folosi aceste analize ca fundament pentru adoptarea măsurilor adecvate în acest sens.

Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora, la nivel național. Analiza va fi însoțită de recomandări de activități remediale.

BROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăsimulare examene naționalesimulare examenesimulare evaluare naționalăsimulare EN VIIICategorie: Comunicate de presăfisiere:  Analiza_itemi_Simulare_LLRO_2025.pdf Analiza_itemi_Simulare_matematica_2025.pdf

(Feed generated with FetchRSS)

Ministerul Educației și Cercetării continuă să sprijine școlile în desfășurarea activităților pentru reducerea violenței în medi...

26 Martie 2025 - 8:13pm
26 Mar 2025

Ministerul Educației și Cercetării continuă să sprijine unitățile de învățământ în eforturile de creare a unui spațiu cât mai sigur pentru copii și întreg personalul.

În acest sens, Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. Daniel David, a semnat ordinul prin care sunt alocate inspectoratelor școlare fonduri (1.550.000 de lei) pentru activități în cadrul programului Împreună prindem curaj, program ce are drept scop prevenirea și reducerea violenței și a infracțiunilor în mediul școlar.

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. Daniel David:

Așa cum am mai afirmat, școala trebuie să fie un mediu sigur. Încurajez școlile să se înscrie în acest program (toate detaliile - tipuri de activități, cheltuieli eligibile etc. - sunt disponibile ► aici) și să organizeze activități de prevenire a violenței în mediul școlar, mai ales că există și oportunitatea acestui sprijin financiar, pe care mă bucur că putem continua să-l oferim, în condiții de criză economico-financiară.

Nu putem stimula învățarea și dezvoltarea în școli nesigure, între acte de violență fizică sau psihică. În contextul preocupării constante pentru reducerea violenței în mediul școlar, repet: avem nevoie ca normele pentru reducerea acestui fenomen - care sunt clar prevăzute în lege, metodologii și regulamente - să nu rămână forme fără fond și, totodată, reiau îndemnul meu ca toți membrii comunității școlare să se familiarizeze cu ele și să le aplice, pentru binele copiilor noștri și al personalului din școli. Violența nu poate interfera cu actual educațional!

În final, vă încurajez pe toți să nu tolerați comportamente inacceptabile și să le semnalați ori de câte ori sunteți victime sau martori și reiau mesajul meu, «Zero toleranță pentru orice formă de violență în mediul școlar!» și angajamentul de a identifica și a implementa mecanisme pentru prevenirea comportamentelor de netolerat. Aceste comportamente sunt de netolerat nu doar în mediul școlar, ci la nivel social, în general.

BIROUL DE PRESĂ

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Ministrul Educației și Cercetării susține reforme curriculare bazate pe dovezi și co-create cu actorii educației

26 Martie 2025 - 12:25pm
26 Mar 2025

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a deschis discuțiile în cadrul evenimentului dedicat unui proiect* care urmărește întărirea capacității de a implementa reforme curriculare pentru îmbunătățirea rezultatelor de învățare în România și Bulgaria.

Proiectul este implementat în România de Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Comisia Europeană și cu OECD.

Ministrul Daniel David a declarat:

Integrarea României în OECD reprezintă un proiect de țară, așadar demersurile de acest tip contribuie la acest deziderat. La nivelul ministerului, lucrez la un Raport de diagnostic al educației și cercetării românești, care să susțină apoi soluții bazate pe dovezi, prin urmare, concluziile acestui demers vor fi integrate și în acest Raport. În același timp, abordarea mea privind educația bazată pe dovezi (evidence-based education) la toate nivelurile - personal (ex.: tehnici de învățare, tehnici de predare), mediu (ex.: organizarea școlilor/claselor) și mai general (ex.: politici naționale în domeniu) este prefect congruentă cu demersurile OECD.”

Ulterior, ministrul Daniel David a punctat:

„Așa cum am procedat și în cadrul dezbaterilor proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal, educația și politicile în domeniu trebuie co-create prin dezbateri raționale, lucruri pe care le învățăm tot mai bine din experiența proprie, inclusiv prin bunele practici OECD”.

În deschiderea evenimentului au mai luat cuvântul doamna Cireșica Feyer (Acting Head of Unit, Technical Support Instrument Directorate in Reform and Investment Task Force - European Comission), domnul Paulo Santiago (Head of Policy Advice and Implementation Division, Directorate for Education and Skills - OECD) și doamna Natalia Miteva, reprezentanta Ministerului Educației și Științei din Bulgaria. 

Organizarea evenimentului a fost gestionată de secretarul de stat Bogdan Cristescu.

-----------------

Proiectul „Consolidarea capacității Bulgariei și României de a proiecta și de a realiza reforme curriculare și de a îmbunătăți rezultatele învățării elevilor” își propune să sprijine Bulgaria și România să progreseze pe calea reformelor curriculare planificate cu scopul de a îmbunătăți rezultatele elevilor.

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin Instrumentul de Suport Tehnic.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

(Feed generated with FetchRSS)

Pagini